12 juni 2010

Ze Zegt Meneer Tegen Mij

Welke verpakking is oud en welke nieuw?...
Veertig jaar geleden kwam via das Zweites Deutsches Fernsehen 'Meister Proper' in mijn leven. En omdat de televisie toen nog altijd de waarheid sprak, geloofde die knipogende kale piraatachtige kerel op z'n nonverbale woord. En met mij vermoedelijk tienduizenden Deutsche Hausweiber. Anno 2010 bestaan dergelijke huisvrouwen en -mannen ook nog, volgens Johnsson.  En kennelijk hebben doelgroeponderzoek en testpanels uitgewezen dat het nog steeds winstgevend blijkt om schoonmaakproducten een menselijk imago aan te meten. En dus werd  het ideale keukenhulpje Muscle onlangs zonder pardon en gêne omgebouwd tot een heuse vent: Mr Muscle. Mag allemaal van mij hoor. En toch: als ik het product niet zou kennen en deze etiketten naast elkaar zie dan zou ik -los van de laatste trends in packaging-design-land die het ene etiket wel heeft en het andere niet- zweren dat het merk 'Mr Muscle' na decennia eindelijk ontmand is en het voortaan als het verjongde merk 'Muscle' in de schappen komt te liggen.
Interessant hè?

Geen opmerkingen: