30 december 2008

CD 2008

1 - Last Shadow Puppets - The Age Of Understatement
2 - Wire - Object 47
3 - Martina Topley-Bird - The Blue God
4 - Motorpsycho - Little Lucid Moments
5 - Tindersticks - The Hungry Saw
6 - The Bad Plus (Joined By Wendy Lewis) - For All I Care
7 - TV On The Radio - Dear Science
8 - Madrugada - Madrugada
9 - Sigur Rós - Med Sud I Eyrum Vid Spilum Endalaust
10 - Nick Cave & The BAd Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!!
11 - Calexico - Carried To Dust
12 - Metallica - Death Magnetic
13 - Oasis - Dig Out Your Soul
14 - Volbeat - Guitar Gangsters And Cadillac Blood
15 - David Byrne & Brian Eno - Everything That Happens Will Happen Today
16 - Joan As Policewoman - To Survive
17 - Emilíana Torrini - Me And Armini
18 - R.E.M. - Accelerate
19 - Paul Weller - 22 Dreams
20 - Supergrass - Diamond Hoo Ha

De eeuwige puber. Vroeger de top 40 en de popfoto verknippen. Toen zelf top zoveels bijhouden in schriften met lijstjes van nummers die ik van de radio tapete. En sinds de aanschaf van mijn cd-recorder in 2000 houd ik lijstjes bij van de cd's die ik in hetzelfde jaar koop als ze uitkomen. Ik brand dan een verzamelschijf met van elke cd een nummer. Beginnen met de minst leuke en zo gestaag doordraaien naar nummer 1. In het begin 14 of 15 cd's, want meer nummers pasten er niet op die speciale cd's. Later een heuse top 20 waarbij het soms passen en meten was om de 80 minuten niet te overschrijden. Dit is de negende lijst. En nu ik alle lijstjes voor het eerst sinds jaren weer eens heb bekeken, valt me op dat er toch aardig wat vaste gasten te horen zijn. Hmmm, wordt er dan zo weinig écht leuk nieuws uitgebracht of blijf ik een beetje hangen? Want die Mr. Weller wil ik eigenlijk niet meer terugzien in 2009 en 2010... (Sorry Paul)

Geen opmerkingen: